Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

4 plaatsers

Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van Chap za maa 12 2011, 01:40

Gezocht:

Vijf schrijvers die de ambitie hebben om gezamenlijk een manuscript te schrijven, te redigeren, uit te geven en te promoten.

Opdracht:


  1. Schrijf gezamenlijk, binnen een periode van een half jaar, een manuscript van minimaal 100.000 woorden. Onderwerp en genre zijn vrij. Bij voldoende kwaliteit zal het manuscript door Schrijverspunt als boek worden uitgegeven.
  2. Schrijf gezamenlijk een promotieplan ten behoeve van het genereren van publiciteit voor dit boek en voer het uit.
  3. Schrijf maandelijks samen een voortgangsartikel, dat geplaatst zal worden op Schrijverspunt.

Wat verwachten we van jou?

* Je stemt in met de opdracht en bent gemotiveerd om een bijdrage te leveren aan het realiseren ervan.
* Je hebt plezier in en ervaring met schrijven.
* Je kunt voldoende tijd vrij maken om een bijdrage te leveren aan het realiseren van de opdracht.
* Je bent in staat om de andere deelnemers te ondersteunen en staat open voor hun steun.

Doelstelling Pentaproject:

Het Pentaproject van Schrijverspunt heeft als doel schrijvers ervaring op te laten doen met het (onder tijdsdruk) schrijven van een manuscript, het optimaliseren ervan door middel van het geven en ontvangen van kritiek, het genereren van publiciteit en het samenwerken met collega-schrijvers.

Voorwaarden Pentaproject:

Deelnemers aan het Pentaproject zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het realiseren van de opdracht. Binnen het kader van de te maken afspraken zijn ze vrij om zelf te bepalen hoe ze dit gaan doen. Er mag geen gebruik gemaakt worden van eerder uitgebrachte teksten. Het Pentaproject van Schrijverspunt begint op 1 september 2011.

De beloning:

Een bijzondere ervaring op het vlak van schrijven, redigeren en promoten van een manuscript. Bovendien ontvang je publiciteit als schrijver en een boek met jouw naam erop. Verder krijgen de deelnemers gezamenlijk een royalty van 15% per verkocht boek.

Meedoen aan het Pentaproject:

Stuur voor 1 mei a.s. een e-mail naar de redactie van Schrijverspunt, waarin je duidelijk maakt waarom je mee wilt doen en waarom we jou moeten selecteren als deelnemer aan het project. Voeg een verwijzing naar of bijlage van (een van) je verhalen toe, om zo een beeld te krijgen van de schrijfstijl.

Meer informatie op Schrijverspunt
Chap
Chap
Schrijverspunt
Schrijverspunt

Man
Registratie datum : 19-08-09

http://www.schrijverspunt.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty Re: PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van Mijre Gidet za maa 12 2011, 10:39

In 6 maanden 100.000 woorden schrijven met vijf mensen, terwijl de decembermaand daar ook in valt?
Ik denk niet dat je dan de beoogde kwaliteit krijgt. Vooral met vijf mensen moet je veel overleggen en veel naar de schrijfstijl kijken om alles een beetje glad te trekken. Daarnaast zullen er ongetwijfeld veel herschrijfrondes nodig zijn. Als schrijver A een lijntje uitlegt, B dat lijntje negeert, C het weer oppakt, D het even vergeet en E het afrond, dan zitten er toch weer twee gaten in. Mag je dat ook weer gaan oplossen.

Sorry, ik zie 't niet helemaal voor me.

Mijre Gidet
?
?

Registratie datum : 08-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty Re: PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van johanv za maa 12 2011, 18:28

Zes maanden is best lang, 100.000 woorden lijkt misschien wel veel, maar dit betekent slechts 20.000 - 25.000 woorden per auteur.

De uitdaging zit natuurlijk in het op één lijn krijgen van de schrijvers; het lijkt me meer dan boeiend.
johanv
johanv
Oude fossiel
Oude fossiel

Man
Leeuw Paard
Leeftijd : 57
Registratie datum : 17-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty Re: PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van Martine za maa 12 2011, 19:06

In het probleem dat Mijre Gidet beschrijft zie ik juist de uitdaging van deze opdracht. Door samen te werken creëer je naar mijn mening juist een verhaal dat goed in elkaar steekt, je leest immers elkaars werk en ziet waar het fout gaat, dan pas je dat gezamenlijk aan en dan klopt het weer.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty Re: PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van Martine do maa 24 2011, 13:44

Ik heb er nog eens over nagedacht en eigenlijk zie ik het project best wel zitten, maar ik heb er te weinig tijd voor om er aan mee te doen.
Want door samen te werken, help je elkaar op zwakke punten.

Ik ben bijvoorbeeld wel sterk in het verzinnen van een verhaallijn en het uitwerken van dialogen, maar minder goed in het creëren van de juiste sfeer en ik moet uitkijken dat ik niet teveel beschrijf. Daar zouden anderen op in kunnen springen die dat juist wel als sterke punten hebben.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT Empty Re: PENTAPROJECT SCHRIJVERSPUNT

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum