Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Chap ma nov 30 2009, 01:42

Keuze voor de juiste uitgever is moeilijk!

Het is een doolhof in het bos van uitgevers dat haar diensten beschikbaar stelt aan debuterende schrijvers. De keuze is groot, maar hoe de keuze te maken? Schrijverspunt wil onbekende schrijvers helpen om een goede keuze te maken. Aan de hand van een aantal vastgestelde criteria worden de meeste belangrijke uitgevers in Nederland en Belgie vergeleken. En dat is niet gemakkelijk, blijkt. Niet alle uitgevers zijn even duidelijk in de diensten die ze aanbieden. Veel mooie teksten maar aan concreetheid ontbreekt het helaas maar al te vaak. Schrijverspunt heeft o.a. gekeken naar redactionele ondersteuning, aanloopkosten, promotionele activiteiten, Boekopmaak, royality's e.d. Ook geeft Schrijverspunt schrijvers, die ervaringen hebben opgedaan met een uitgever, de kans om een reactie te geven zodat een compleet beeld ontstaat. Schrijverspunt zal zich in de toekomst inspannen om de duidelijkheid over mogelijkheden en kosten te verbeteren, zodat een overwogen keuze makkelijker kan worden en teleurstellingen beperkt blijven.

Schrijverspunt nodigt met name ook de bezoekers van Het Schrijversforum uit hun ervaringen met uitgevers te delen.

Lees meer: uitgevers vergeleken
Chap
Chap
Schrijverspunt
Schrijverspunt

Man
Registratie datum : 19-08-09

http://www.schrijverspunt.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Chap za jan 02 2010, 17:31

Blijkbaar zijn er geen ervaringen? Shocked Of er zijn alleen maar positieve ervaringen ( alhoewel dat zijn ook ervaringen). Wink Of er zijn wel ervaringen, maar er is geen behoefte om die te delen. Crying or Very sad Of ik heb gewoon een stomme vraag gesteld! Embarassed

Wil je hier niet reageren? Je kunt ook een reactie sturen naar Schrijverspunt
Chap
Chap
Schrijverspunt
Schrijverspunt

Man
Registratie datum : 19-08-09

http://www.schrijverspunt.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van johanv za jan 02 2010, 20:49

Hallo Chap,

Ik ben bang dat de meeste bezoekers van dit forum nog geen enkele ervaring met een uitgeverij hebben.
Zelf heb ik twee keer met een kort verhaal in een bundel van Pamac gestaan. Ik heb regelmatig contact met Aad Verhoef, de uitgever, gehad en dit is altijd bijzonder prettig geweest.
Verder heb ik geen ervaringen.

groetjes, Johan
johanv
johanv
Oude fossiel
Oude fossiel

Man
Leeuw Paard
Leeftijd : 57
Registratie datum : 17-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Martine za jan 02 2010, 23:36

Ik probeer al jaren ervaringen te verzamelen van anderen met uitgevers, maar zoals bij het subforum uitgevers te zien is, is dat mij nog niet echt gelukt.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Chap ma maa 15 2010, 13:11

Schrijverspunt heeft ondertussen een erg compleet overzicht van kleinere uitgevers, waarbij de belangrijkste keuzefactoren worden weergegeven. Ook ontvangt Schrijverspunt regelmatig reacties van gebruikers wat de weergave betrouwbaarder maakt. Duidelijk is wel dat het voor schrijvers die een manuscript willen laten uitgeven erg moeilijk is om de goede uitgever te vinden of een uitgever om het manuscript in eigen beheer uit te geven.
Desondanks, tips en reacties blijven welkom! Stuur een reactie naar Schrijverspunt
Chap
Chap
Schrijverspunt
Schrijverspunt

Man
Registratie datum : 19-08-09

http://www.schrijverspunt.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Sietske za jun 26 2010, 21:19

Onlangs had Lira in hun magazine enkele POD-uitgevers vergeleken.
Was interessant om te lezen.
Zelf heb ik goede ervaringen met uitgeverij Boekenbent.com.
Sietske
Sietske
Nieuweling
Nieuweling

Registratie datum : 26-06-10

http://www.schrijfeengoedboek.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Ody za nov 06 2010, 09:19

Ik heb zelf tot nu toe maar twee ervaringen vlak achter elkaar met Nederlandse uitgeverijen. (Ik schreef vroeger in het engels en mikte op bv Amerikaanse uitgeverijen wat me in heel vreemde wateren deed belanden, maar dat is een ander onderwerp.)

Nogal naief had ik in de begeleidende brief gevraagd om bij afwijzing het manuscript terug te sturen met een gefrankeerde en aan mijzelf geadresseerde envelop erbij. Dit in de hoop dat er misschien aantekeningen zouden worden gemaakt waar ik iets aan zou kunnen hebben.

Meulenhof: vriendelijke afwijzing met de vraag dat als ik het manuscript terug wilde hebben ik dat moest aangeven en een gefrankeerde en aan mijzelf geadresseerde envelop moest opsturen.
Ik heb meteen gemaild dat dit alles er al bijzat en dit ook vermeld stond in de begeleidende brief, waarop ik het manuscript netjes in uitstekende staat terug kreeg. En met 'uitstekend' bedoel ik dat alle bladzijden nog heel precies op elkaar lagen en volstrekt geen kreukje te bekennen was.

Lemmens: precies dezelfde ervaring!

Blijkbaar hebben beiden de begeleidende brief niet helemaal gelezen, de grote enveloppe niet gezien, en wel heel erg netjes het manuscript gelezen? (Ook de eerste bladzijden waren in perfecte staat, alsof ze net uit de printer waren gekomen; ik kan me voorstellen dat een uitgever al in de eerste bladzijden een idee krijgt welke kant het op gaat en dan de rest niet meer leest.)

Ik kreeg dus sterk het idee dat ze de brief met de samenvatting niet eens gelezen hadden, want de samenvatting en beschrijving zat NA de vermelding over mijn manuscript, laat staan dat ze het manuscript zelf gelezen hebben; als ik een blad vastpak zit er al een beetje een vouwtje in.

De afwijzingen zelf vond ik niet zo'n probleem, want ik reken op heel veel afwijzingen voordat het misschien raak is, maar als het blijkbaar niet gelezen wordt vind ik dat wel erg ontmoedigend.

Ik heb hier gelukkig wat ervaringen gelezen met andere uitgeverijen die me weer wat moed geven, want eerlijk gezegd schrijf ik veel liever dan dat ik met mijn schrijverij loop te leuren, dus dat leuren moet wel nog een heel klein beetje zin hebben.

Door die ervaringen kwam het 'leuren' weer op de achtergrond en ben ik verder gegaan met iets heel anders, maar als dat project op de rit zit dan duik ik er maar weer eens in en probeer het weer.
Dit keer stuur ik alleen de brief op met de samenvatting en beschrijving.

Ody
?
?

Man
Registratie datum : 18-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken! Empty Re: Schrijverspunt is uitgevers aan het vergelijken!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum