Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twilight - Stephenie Meyer

+11
nadiotastic
linny
Annette
Isis
fairytale
Winterroosje
Lady Thornball
bas_2312
Enrico
johanv
Martine
15 plaatsers

Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Martine zo dec 14 2008, 21:09

Goed, ik heb alle vier de boeken uit, nu kan ik weer leven Very Happy

Ik vroeg me af of er nog meer zijn die de boeken hebben gelezen,
en of ze ook iets bijzonders is opgevallen aan de schrijfstijl van Stephenie Meyer?
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van johanv zo dec 14 2008, 21:15

Nog nooit van gehoord zelfs.
johanv
johanv
Oude fossiel
Oude fossiel

Man
Leeuw Paard
Leeftijd : 57
Registratie datum : 17-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Enrico zo dec 14 2008, 22:06

Nu heb ik Martine vaker gehoord over Stephenie Meyer. Ik ken deze schrijfster niet, maar ben nu dus wel benieuwd wat Martine er nu zo bijzonder aan vindt.
Enrico
Enrico
Woordengek
Woordengek

Man
Steenbok Geit
Leeftijd : 44
Registratie datum : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van bas_2312 zo dec 14 2008, 23:20

Dat is toch dat verhaal dat nu verfilmd is? Trage vampierliefde? Ik hou van je omdat ik je wil opeten enzo?

Ik heb t boek niet gelezen. Misschien ga ik de film nog ns kijken (als hij op dvd is..), maar dat trage slijmballerige gedoe trekt me niet zo aan ^^
bas_2312
bas_2312
Ome Bas
Ome Bas

Man
Steenbok Buffel
Leeftijd : 38
Registratie datum : 25-10-08

https://www.youtube.com/bas2312

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Lady Thornball ma dec 15 2008, 17:37

Ik ken haar boeken niet maar ik 'hoor' tegenwoordig wel veel over de film Twilight.. ik heb weinig met vampieren maar wellicht dat ik de film nog eens ga bekijken of de boeken ga lezen..
Lady Thornball
Lady Thornball
?
?

Vrouw
Tweelingen Paard
Leeftijd : 33
Registratie datum : 29-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Martine di dec 16 2008, 00:03

bas_2312 schreef:Dat is toch dat verhaal dat nu verfilmd is? Trage vampierliefde? Ik hou van je omdat ik je wil opeten enzo?

Ik heb t boek niet gelezen. Misschien ga ik de film nog ns kijken (als hij op dvd is..), maar dat trage slijmballerige gedoe trekt me niet zo aan ^^

Alles met vampieren vind ik interessant om te kijken tegenwoordig, dus de film sprak mij wel aan. Alleen toen ik aan het kijken was (in een hele slechte kwaliteit) had ik eerst zoiets van, niet weer zo'n wanna be a vampire verhaal zoals Queen of the Damned. De boeken spraken mij veel meer aan, ik had een interview gelezen met de schrijfster en vroeg me af hoe ze het verhaal geschreven had. Dus ben ik de boeken gaan lezen en die spraken me wel aan.

Het verhaal is vanuit de ik-persoon geschreven, heel anders dan dat ik gewend ben. Doordat je alles vanuit één persoon ziet kan er veel intenser omschreven worden. Dat is echter niet wat mij heel erg opviel aan de boeken. In het derde boek viel mij pas echt op hoe gemeen er eigenlijk is geschreven. Af en toe wordt de hoofdpersoon voor een probleem gezet en dan wil je weten hoe ze er mee om gaat, wat ze erover denkt, wat ze er aan gaat doen en dan wordt er gewoon honderd pagina's lang niet over het probleem geschreven. Soms wel een heel boek niet over dat probleem, dus je blijft lezen omdat je wilt weten hoe de hoofdpersoon het probleem oplost.

Ik denk niet dat de boeken echt geschikt voor jongens zijn, het is echt veel meer een liefdesverhaal dan een verhaal over vampieren. Bas, ik denk niet dat je veel aan de film zult vinden.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Winterroosje za dec 20 2008, 13:26

Ik heb de film gisteren toevallig in de bioscoop gezien. Niet mijn idee, maar ik ging mee met vriendinnen voor de gezelligheid. Ik houd helemaal niet van fantasyboeken/-films en ik heb ook niks met vampiers, maar de film was wel aardig. Niet direct een aanrader, maar goed genoeg voor als je een middagje niks te doen hebt..
Winterroosje
Winterroosje
Zomerkoningin
Zomerkoningin

Vrouw
Vissen Geit
Leeftijd : 33
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van fairytale di dec 23 2008, 16:49

Martine schreef:Goed, ik heb alle vier de boeken uit, nu kan ik weer leven Very Happy

Ik vroeg me af of er nog meer zijn die de boeken hebben gelezen,
en of ze ook iets bijzonders is opgevallen aan de schrijfstijl van Stephenie Meyer?

Ik ben bij het derde boek. En ja ik vind dat je ook gelijk heb dat ze best wel gemeen zijn geschreven zoals jij zegt. verder vind ik wel dat ze een heel aparte sfeer neer zet.
fairytale
fairytale
?
?

Vrouw
Boogschutter Draak
Leeftijd : 47
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Isis di dec 23 2008, 17:25

Ik wil de boeken wel eens lezen, daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar geworden.
Een vriend van mij is onlangs naar de film geweest; hij vond 'm tegenvallen. Hij kwam nogal traag op gang en hij was te zoetsappig.
Isis
Isis
Praatgraag
Praatgraag

Vrouw
Boogschutter Buffel
Leeftijd : 38
Registratie datum : 25-10-08

http://www.isisevrinen.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Annette vr jan 09 2009, 10:36

Ik vond de film eigelijk wel lekker wegkijken, het begin was inderdaad niet zo vlot maar het verhaal en sfeer beviel me wel. Heb nu het eerste deel gelezen, moet zeggen dat dat fijner was dan de film.
Annette
Annette
?
?

Vrouw
Vissen Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 09-01-09

http://annet-0303.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van linny za jan 10 2009, 07:53

Ik heb alle boeken gelezen, ik vond ze geweldig, kon niet stoppen met lezen, ik vind dat stepenie meyer erg goed schrijft.
De film vond ik na het boek erg tegen vallen.

linny
Vrolijke Frans
Vrolijke Frans

Vrouw
Ram Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 25-10-08

http://lindadecorte.waarbenjij.nu

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van fairytale ma feb 23 2009, 14:12

heeft iemand al gehoord van Midnight sun. zo ja wat vind je van het idee? en denken jullie dat ze hem ooit nog eens afmaakt?
fairytale
fairytale
?
?

Vrouw
Boogschutter Draak
Leeftijd : 47
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Enrico di feb 24 2009, 11:39

Fairytale, ik heb er nog nooit van gehoord dus ik kan je helaas geen antwoord geven.


En wat betreft de film... in bijna alle gevallen vind ik het boek stukken beter dan de verfilming.
Enrico
Enrico
Woordengek
Woordengek

Man
Steenbok Geit
Leeftijd : 44
Registratie datum : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Martine wo feb 25 2009, 00:08

http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html Dit is wat ze er zelf over zegt. Zo te lezen heeft ze voorlopig geen zin om er mee verder te gaan, doordat ze is verraden door iemand die ze vertrouwde. Ik ken het gevoel, misschien dat ze over een tijdje er wel mee verder gaat, maar ik zou er niet te veel op rekenen.

Het is bedoeld als een andere versie van Twilight, vanuit Edwards ogen. Ik ben niet zo dol op het lezen van twee keer hetzelfde verhaal door twee verschillende personages. Ik vond het al lastig dat ze in het laatste boek zo'n lang stuk niet vanuit Bella schreef.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van nadiotastic zo maa 29 2009, 19:43

Oh ik heb de film gezien! en ik heb het boek gekregen voor kerst, dus de andere delen ga ik als ik het eerste deel heb gelezen ook zeker halen!

x
nadiotastic
nadiotastic
Actief lid
Actief lid

Vrouw
Stier Hond
Leeftijd : 29
Registratie datum : 29-03-09

http://released32.org/wp

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Sacha Ryan zo jun 14 2009, 11:13

Ik heb ze allevier gelezen, van de eerste drie de vertaling.
Wat kan ik zeggen? Ik ben niet zo'n fan van haar manier van schrijven, maar wel van haar verhaal. Bovendien was deel 4 zwakjes, vooral het einde. Natuurlijk zaten er highlights in, maar over het algemeen was het zwak.
Ik denk dat ik deel 1 qua verhaal het beste vindt, maar je merkt dat Meyer op haar weg naar 4 groeit in haar schrijven, en daarom vind ik deel 3 het best geschreven.
Vond de film trouwens best goed, hoewel het boek beter uitgewerkt Very Happy
Sacha Ryan
Sacha Ryan
?
?

Vrouw
Steenbok Paard
Leeftijd : 33
Registratie datum : 07-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Florance zo mei 16 2010, 17:14

Ik heb Twilight, New Moon en Eclipse gelezen. Breaking Dawn niet, geen idee of ik dat nog ooit ga doen. Twilight was goed, las fijn, weinig irritatie's behalve Mary Sue gedrag. Bella die ineens door minstens vijf jongens leuk gevonden wordt terwijl dat in Phoenix niet zo was. Edward die redelijk irritant is. Tot zover gaat het nog.
New Moon vond ik gewoon niets, het grootste gedeelte van het boek was Bella depressief, klaagde over een rafelig gat in haar borst. Een paar keer is niet erg, maar het is zo vaak gezegd dat je soms het gevoel hebt dat Bella te veel medelijden met zichzelf heeft.
Eclipse; In New Moon vond ik hem al vervelend, maar Jacob heeft het hier echt goed verbruidt, vooral als hij Bella dwingt hem te zoenen, kom op zeg. Wat voor iemand ben je dan. En Bella die dan ook nog gewoon terug komt en weer 'vrienden' is met hem. Dat kan ik nou eenmaal niet begrijpen.

Omdat de laatste twee boeken me zo tegenvallen wil ik het mezelf besparen te beginnen aan Breaking Dawn. Ooit ga ik dat nog wel doen, denk ik. Ik lees graag eerst een boek voordat ik de film kijk, en al helemaal als ik dat met heel de serie heb gedaan. Ik heb trouwens de Nederlandse versies gelezen.

Florance
Nieuweling
Nieuweling

Vrouw
Weegschaal Haan
Leeftijd : 30
Registratie datum : 16-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van faleria ma mei 17 2010, 10:50

Toevallig heb ik een paar weken geleden een boek gekocht van Stephanie Meyer: 'De twilight-Saga: Nieuwe maan.'
Hij ligt op de stapel om gelezen te worden.
Ik zal het je laten weten hoe ik het vond zodra ik het boek uit heb.
faleria
faleria
Actief lid
Actief lid

Vrouw
Boogschutter Geit
Leeftijd : 56
Registratie datum : 04-03-10

http://hoogemagischedoorn.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Florance do aug 19 2010, 18:10

^Heb je Twilight ook gelezen?

Ik heb Breaking Dawn en The Short Second Life of Bree Tanner ondertussen ook gelezen. Vond het einde van BD mooi uitgedacht maar de rest hoef ik niet opnieuw te lezen. Bree was wel leuk Smile

Florance
Nieuweling
Nieuweling

Vrouw
Weegschaal Haan
Leeftijd : 30
Registratie datum : 16-05-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Eefje258 za nov 06 2010, 14:36

Zeer mooie reeks maar ik het viel mij op bij het lezen erven enkele jaren geleden (int engels), dat ze niet goed is in bloederige gebeurtenissen schrijven (mijn mening).
De reeks was wel een verslaving bij mij Wink
Eefje258
Eefje258
Nieuweling
Nieuweling

Vrouw
Steenbok Varken
Leeftijd : 28
Registratie datum : 05-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twilight - Stephenie Meyer Empty Re: Twilight - Stephenie Meyer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum