Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan welk boek heb je echt wat gehad?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Aan welk boek heb je echt wat gehad? Empty Aan welk boek heb je echt wat gehad?

Bericht van Anja zo jan 10 2010, 17:38

Na/door het lezen van de boeken The Secret van Rhonda Byrne en Krijgen wat je wilt en willen wat je hebt van John Gray ben ik spiritueler geworden. Mijn hele leven viel ineens op zijn plaats. Alles wat ik in mijn leven heb gekregen of is overkomen (of juist niet). Ik geloof nu ook niet meer dat toeval bestaat. Ondanks dat ik niet gelovig ben (de dominee wilde mij vroeger niet dopen als mijn ouders geen belijdenis aflegden) geloof ik nu zeer sterk in het feit dat alles en iedereen met elkaar verbonden is. Je zult vast wel voorbeelden kennen van telepathie uit eigen ervaring. Hoe vaak denk je wel niet aan iets of iemand en hup ineens krijg je het in je schoot geworpen. Of hoe vaak maak je je druk om iets en dan komt ineens de oplossing uit een vaak onverwachte hoek. Ik heb onlangs het boek Heks van Susan Smit gelezen, over de oude natuurreligie. Niet dat ik zelf heks wil worden, maar het draagt hetzelfde principe uit. Momenteel ben ik het boek Wijze vrouwen aan het lezen.
Het frappante is dat ik de boeken niet zelf heb uitgezocht in de bieb, maar dat ze 'naar me toe zijn gekomen', doordat een boek bijv. verkeerd stond of doordat het 'toevallig' in het schap bij de in-/uitgang stond.
Momenteel sta ik onder invloed van maar liefst 3 planeetstanden die aangeven dat ik spiritueler bewust wordt van het feit dat er meer is tussen hemel en aarde. Like a Star @ heaven
Neptunus driehoek Jupiter (maart 2008 – januari 2010)
Neptunus sextiel Saturnus (april 2008 – februari 2010)
Pluto sextiel Neptunus (januari 2009 – november 2010)

In april 2008 'liep' is tegen The Secret aan, toeval??? Zeg het maar...

Je zult natuurlijk wel denken, het zal mij worst wezen. Kan ik me heel goed voorstellen. Maar heb jij ook boeken waar je echt wat hebt gehad. Waardoor je misschien bent gaan schrijven, of die je inspireren tot het schrijven Question
Anja
Anja
Nieuweling
Nieuweling

Vrouw
Registratie datum : 04-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk boek heb je echt wat gehad? Empty Re: Aan welk boek heb je echt wat gehad?

Bericht van Reginald ma maa 01 2010, 21:13

wel, ik heb bijzonder weinig met spiritualiteit, maar ik heb wel een aantal boeken gelezen waar ik iets aan heb gehad. Het voornaamste voorbeeld is "Godel, Esher, Bach" van Douglas Hofstadter. Dat boek is werkelijk het meeste inzicht per euro die ik ooit heb aangeschaft. Heel diepgravend over formele systemen, zelfverwijzing, kunstmatige intelligentie, en filosofie.

Een ander boek waar ik wat aan heb gehad was "De Jaren Des Onderscheids", het eerste deel van Sartre's trilogie "De Wegen Der Vrijheid" Boeiend en inzichtelijk, een uitstekende combinatie van roman en filosofie. Ben nu druk bezig in de veel moeilijkere deel 2 uit de trilogie.
Reginald
Reginald
Huisfilosoof
Huisfilosoof

Man
Leeuw Geit
Leeftijd : 32
Registratie datum : 08-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk boek heb je echt wat gehad? Empty Re: Aan welk boek heb je echt wat gehad?

Bericht van johanv ma maa 01 2010, 23:29

Er zijn veel boeken waar ik echt wat aan heb gehad. De een vanwege de inhoud, de ander vanwege de schrijfstijl en weer anderen vanwege het gevoel dat in het boek te vinden was.
Op dit moment schieten de volgende boeken me te binnen:
- The Magus, John Fowles. Het verhaal is fantastisch en heel mooi uitgewerkt.
- My Name is Asher Lev, Chaim Potok. In dit boek staat de strijd centraal tussen het individu (Asher Lev, de schilder) en de groep (een streng Joodse milieu)
- The Catcher in the Rye, J.D. Salinger. Misschien wel het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb.
- To kill a Mocking Bird, Harper Lee. Misschien wel het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb.

Al deze boeken heb ik meerdere keren gelezen. Steeds weer haal ik er weer iets uit voor mezelf en ze hebben me deels gemaakt tot wie ik nu ben.
johanv
johanv
Oude fossiel
Oude fossiel

Man
Leeuw Paard
Leeftijd : 57
Registratie datum : 17-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk boek heb je echt wat gehad? Empty Re: Aan welk boek heb je echt wat gehad?

Bericht van faleria zo maa 07 2010, 21:43

Ik ben al spiritualistisch van mijzelf .Ik geloof ook niet in toeval. alles heeft zo zijn redenen. Je moet dingen doorstaan om jezelf te leren kennen. Hoe vervelend dat soms ook is. Maar het meest moeilijke vind ik om er weer heelhuids uit te komen.
Voorbeeld boeken heb ik niet, maar er zijn wel boeken die mij heel veel doen en veel hebben gedaan. Vooral de boeken die te maken hebben met de tweede wereldoorlog. Dagboeken en bij "Het meisje met het rode haar".
Verder lees ik veel thrillers, zowel op medisch vlak als op detective vlak.
Momenteel lees ik: "De terechtstelling" van Vel Mcdermid. Ik moet zeggen het is een boeiend verhaal, maar niet zo dat ik niet kan wachten tot ik weer kan gaan lezen. Dat zijn maar een paar boeken geweest.
Verder lees ik graag boeken van Robin Cook en boeken van Nora Roberts. Van Anne Rice heb ik ook een boel gelezen.
Mijn broer heeft Stieg Larsson aangeraden. Ik heb deel 3 zelf gekocht, maar volgens hem moet ik wachten tot hij komt met de delen 1 en 2 die hij heeft. Ik ben benieuwd. Verder vind ik de Harry Potter boeken ook heel leuk. Ik probeer met mijn verhalen ook een spannende sfeer te creëren, waaruit mensen maar moeilijk kunnen stappen.
Een verhaal vind ik pas goed als je het niet meer weg kunt leggen en dat zijn maar weinigen gegeven vind ik.
faleria
faleria
Actief lid
Actief lid

Vrouw
Boogschutter Geit
Leeftijd : 56
Registratie datum : 04-03-10

http://hoogemagischedoorn.webklik.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk boek heb je echt wat gehad? Empty Re: Aan welk boek heb je echt wat gehad?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum