Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pitty

4 plaatsers

Ga naar beneden

Pitty Empty Pitty

Bericht van Wolf zo okt 26 2008, 16:53

Dit is even ter reactie van Bas, in het topic "Verfilmde boeken"
Maar omdat ik anders off-topic zou gaan, heb ik besloten er even een nieuw topic van te maken bij boeken.

Daarstraks zat ik op bol.com wat te snuffelen voor ideeën voor mijn Sinterklaas-verlanglijstje (dat ondertussen gegroeid is naar een lijst van één pagina Wink ) en ik zag staan: "Pitty's collegejaar"

Nu ben ik een enorme fan van Pitty's kostschoolboekjes en vond ik het altijd jammer dat er geen boek over haar college uitkwam, dus klikte ik er enthousiast op.
Nou, jeetje hé, het was echt belachelijk. Het was geschreven door andere 2 andere schrijfsters dan Enid Blyton en ging over dat Pitty lesbisch zou zijn en ik vond het echt belachelijk. Die boekjes waren zo heerlijk en dan gaan ze het verpesten door van Sally een jaloers kreng te maken en van Pitty een hartenbreekster die van de ene man naar de andere loopt en dan toch bij Sally terugkomt.
Dus ze maken wel degelijk remakes van boeken.
Wolf
Wolf
Creatieve Spammer
Creatieve Spammer

Vrouw
Waterman Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Pitty Empty Re: Pitty

Bericht van Martine za nov 01 2008, 11:46

Ikzelf ken doe boekjes van Pitty niet, maar ik vind het raar dat iemand anders een vervolgboek schrijft. Zo'n persoon heeft altijd een andere kijk op het personage dan de schrijver/schrijfster zelf. Precies zoals je hierboven omschrijft.

Volgens mij moeten er veel meer boeken zijn waarbij dat is gebeurd.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pitty Empty Re: Pitty

Bericht van André za nov 01 2008, 15:44

Hetzelfde is met de Vijf-serie gebeurd. Blyton schreef er 21, maar de pockets gaan door tot 40.
André
André
Waakhond!
Waakhond!

Man
Maagd Tijger
Leeftijd : 61
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Pitty Empty Re: Pitty

Bericht van Annette vr feb 13 2009, 18:20

Zie dit topic nu pas.

Een tijd terug heb ik ze ook gelezen, waren van mijn moeder geweest en heb ze toen even meegepikt. Was toen wel aardig vermakelijk ja. Het vervolg klinkt inderdaad wel heel slecht ja. Jammer.
Annette
Annette
?
?

Vrouw
Vissen Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 09-01-09

http://annet-0303.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Pitty Empty Re: Pitty

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum