Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oud forum

+2
Enrico
bertus
6 plaatsers

Ga naar beneden

oud forum Empty oud forum

Bericht van bertus zo nov 16 2008, 15:13

Ik hoor hier regelmatig het oude forum noemen. Kan iemand misschien even heel in het kort vertellen waarom er een oud en dus nu een nieuw schrijversforum is? Kweetvanniks.
bertus
bertus
Actief lid
Actief lid

Registratie datum : 27-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Enrico zo nov 16 2008, 15:23

Er was dus een o zo vertrouwd forum waar ik zeer regelmatig kwam. Maar ik ging een paar maanden werken in Italië en opeens kreeg ik een mailtje dat er een nieuw forum in beeld was.
Ik heb me hier aangemeld, omdat dat er op dat oude forum dus niet meer gepost kon worden. Maar als ik er goed over nadenk, kan ik me niet herinneren dat er in dat mailtje stond, waarom er een nieuw forum is.

Nu mis ik dankzij mijn Italiaanse provider wel vaker mailtjes, dus misschien is er iets mis gegaan. Maar het was zeker wel netjes geweest als ik eerst een bericht had gekregen,dat er nieuw forum op punt stond geboren te worden.
Enrico
Enrico
Woordengek
Woordengek

Man
Steenbok Geit
Leeftijd : 44
Registratie datum : 13-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Isis ma nov 17 2008, 14:18

Hierover stond dit op het oude forum:
Martine schreef:Zoals bekend was Navy's voorstel om een nieuw forum te beginnen.
Eerst was ik tegen, niet zo zeer omdat het een slecht idee is, maar meer vanwege de beperkte mogelijkheden bij messageboard. Messageboard werkt nog steeds met het verouderde phpBB 2.0, terwijl er allang een betere phpBB 3.0 is. Messageboard is bezig met het overzetten, maar het is nog maar af wachten hoe lang dat nog gaat duren en of er niet weer te veel mis gaat waardoor ik weer een hoop moet e-mailen met messageboard om het forum goed werkend te krijgen.

Ik heb de afgelopen week met Navy overlegd, het beste is om zelf een forum te beheren op een eigen domein, waarbij je vrij toegang tot de bestanden hebt al beheerder en zelf de problemen kan oplossen. Echter is dit niet gratis. Tevens komt dan het probleem van spam weer naar voren. Na even zoeken kwam ik uit bij www.actieforum.com. Zij bieden phpbb 3.0 forums aan, zonder reclame. Ondanks een slechte vertaling onder de moterkap (in het beheerderspanel) zijn Navy en ik er allebei enthousiast genoeg over om daar verder te gaan met een nieuw forum.

https://schrijversforum.actieforum.com/forum.htm
Is de link van het forum.

Ik ben nog niet tevreden over de layout en er is veel voor nodig om het forum goed te krijgen.

Graag zou ik horen wat jullie er van vinden.

Verder zijn er nog de topics Ideeën voor verandering en Nieuw forum opzetten.
Isis
Isis
Praatgraag
Praatgraag

Vrouw
Boogschutter Buffel
Leeftijd : 38
Registratie datum : 25-10-08

http://www.isisevrinen.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Wolf ma nov 17 2008, 17:07

Waar het op neer komt is dat we teveel onzinnige dingen spamden en dat men daar niet zo happy mee was.
Wolf
Wolf
Creatieve Spammer
Creatieve Spammer

Vrouw
Waterman Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van bertus di nov 18 2008, 13:15

Als het wat kost, wie betaalt het dan?
bertus
bertus
Actief lid
Actief lid

Registratie datum : 27-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Navy di nov 18 2008, 17:43

Dit kost niks, in elk geval niet voor de gebruikers en administrators.

Martine en ik hadden het idee geopperd om zelf een eigen domeinnaam + hosting aan te vragen en zo het forum onder eigen beheer te openen. Odat dit echter niet tot nauwelijks haalbaar is (wie betaald de kosten??) zijn we naar dit alternatief gegaan.

Overigens, als je me nu vraagt welk forum ik lekker vond werken is dat nog steeds Messageboard. Ik vind het bijvoorbeeld vervelend dat ik geen mailtje krijg als er gereageerd is op een onderwerp. Dat was voor mij een soort reminder om weer in de discussie deel te nemen. Als ik behoefte had aan spammen ging ik wel naar het forum, maar dat is nu niet meer.

Navy
Navy
Navy
Generaal
Generaal

Man
Waterman Haan
Leeftijd : 31
Registratie datum : 25-10-08

http://www.basland.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Martine di nov 18 2008, 19:08

Navy schreef:Overigens, als je me nu vraagt welk forum ik lekker vond werken is dat nog steeds Messageboard. Ik vind het bijvoorbeeld vervelend dat ik geen mailtje krijg als er gereageerd is op een onderwerp. Dat was voor mij een soort reminder om weer in de discussie deel te nemen. Als ik behoefte had aan spammen ging ik wel naar het forum, maar dat is nu niet meer.

Navy

De optie voor een mail zit ook op dit forum, dat is een instelling die je zelf aan moet zetten.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Isis wo nov 19 2008, 11:31

Navy schreef:Dit kost niks, in elk geval niet voor de gebruikers en administrators.

Martine en ik hadden het idee geopperd om zelf een eigen domeinnaam + hosting aan te vragen en zo het forum onder eigen beheer te openen. Odat dit echter niet tot nauwelijks haalbaar is (wie betaald de kosten??) zijn we naar dit alternatief gegaan.

Een domeinnaam registreren kost echt héél weinig. Een *.org domein is iets van een tientje per jaar oid en hosting hoeft ook niet veel te kosten; dat hangt af van wat je wil.
Isis
Isis
Praatgraag
Praatgraag

Vrouw
Boogschutter Buffel
Leeftijd : 38
Registratie datum : 25-10-08

http://www.isisevrinen.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Martine wo nov 19 2008, 21:09

Ondanks dat het bijna niets kost, moet het wel betaald worden. Mijn ouders hebben gedreigd me uit huis te zetten als ik voor het forum ga betalen.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Martine zo nov 23 2008, 13:03

bertus schreef:Ik hoor hier regelmatig het oude forum noemen. Kan iemand misschien even heel in het kort vertellen waarom er een oud en dus nu een nieuw schrijversforum is? Kweetvanniks.

Op het oude forum was er (terecht) onvrede over hoe het ging. Er werd haast enkel alleen nog maar gespamd en er werden nauwelijks nog posts geplaatst gerelateerd tot schrijven. Ik heb in het verleden te vaak geprobeerd het forum daar te veranderen zonder resultaat, verandering moet echt van twee kanten komen.
Het forum daar veranderen had wel gekund, maar ik liep ook teveel tegen beperkingen van messageboard aan. Beperkingen die hier minder zijn.
Dat is zo'n beetje de reden dat er een nieuw schrijversforum is.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van bertus zo nov 23 2008, 14:00

Kee, bedankt.
bertus
bertus
Actief lid
Actief lid

Registratie datum : 27-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

oud forum Empty Re: oud forum

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum