Het Schrijversforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

J.J. Voskuil

4 plaatsers

Ga naar beneden

J.J. Voskuil Empty J.J. Voskuil

Bericht van Isis wo nov 12 2008, 15:02

Er wordt postuum een boek van J. J. Voskuil uit 1968 uitgebracht. Het boek heet Binnen de huid en vormt een schakel tussen Bij nader inzien en Het bureau.

De Gelderlander schreef:Postuum roman van J.J. Voskuil

maandag 10 november 2008 | 09:19

AMSTERDAM (ANP) - Van de in mei overleden schrijver J.J. Voskuil verschijnt in april weer een roman. Het gaat om het boek Binnen de Huid, dat Voskuil (1926-2008) al in 1968 voltooide. Dat meldde uitgeverij Van Oorschot maandag op zijn website.

Binnen de Huid speelt zich af tussen 1954 en 1956 en kan volgens de uitgever worden gezien als de schakel tussen de twee romans die Voskuil bij leven publiceerde: het debuut Bij Nader Inzien en de zevendelige cyclus Het Bureau. In tegenstelling tot deze twee boeken is Binnen de Huid in de ik-vorm geschreven.

Het bestaan van Binnen de Huid was alleen bekend bij een selecte kring van ingewijden: vrienden van de schrijver en zijn vrouw. De vrouw van Voskuil heeft nu toestemming gegeven de roman uit te brengen.
Isis
Isis
Praatgraag
Praatgraag

Vrouw
Boogschutter Buffel
Leeftijd : 38
Registratie datum : 25-10-08

http://www.isisevrinen.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

J.J. Voskuil Empty Re: J.J. Voskuil

Bericht van Wolf wo nov 12 2008, 17:55

Ja, ik heb het idd in de krant gelezen, maar ken verder al die boeken niet, dus het interesseerde me verder niet zo.
Wolf
Wolf
Creatieve Spammer
Creatieve Spammer

Vrouw
Waterman Paard
Leeftijd : 34
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

J.J. Voskuil Empty Re: J.J. Voskuil

Bericht van André wo nov 12 2008, 18:02

Ik vond het hoorspel van "Het Bureau" heel erg gezellig om naar te luisteren....
André
André
Waakhond!
Waakhond!

Man
Maagd Tijger
Leeftijd : 61
Registratie datum : 25-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

J.J. Voskuil Empty Re: J.J. Voskuil

Bericht van Martine do nov 27 2008, 17:28

Ik ken het werk van Voskuil verder niet, maar vind het toch wel bijzonder dat er na zijn dood nog een boek van hem wordt uitgegeven.
Martine
Martine
Admin
Admin

Vrouw
Waterman Slang
Leeftijd : 35
Registratie datum : 17-10-08

https://schrijversforum.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

J.J. Voskuil Empty Re: J.J. Voskuil

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum